čtvrtek 19. listopadu 2009

Metro • Vancouver • Wednesday • November 18, 2009

Tak jako v každé správné metropoli i ve Vancouveru mají svoje Metro.

Můj nejoblíbenější denní tisk /že by to bylo tím, že se noviny rozdávaj zadarmo?/ se stal pro mne ještě prestižnějším, 18. listopadu, kdy jsem v novinách našla článek o výročí Sametové revoluce v České Republice.Teď už na něj nedám dopustit!

Třikrát hurá revoluci jejíž samet ušetřil životy utlačovaných českých lidí komunistickým režimem a vnesl do tehdejšího Československa demokracii a svobodu slova! :D

Ve zkratce volně přeloženo:

"Praha vzpomíná"
Tisíce lidí včera pochodovalo skrz Prahu, aby si připoměli protesty studentů před 20 lety, které přerostly v přílivovou vlnu, která smetla komunistický režim, ve kterém se tehdejší Československo nacházelo.

Sametová revoluce, 17. listopadu 1989 začala ohnivými proslovy na universitě, které inspirovaly tisíce studentů k pochodu na Václavské náměstí. Když se setmělo, policie těžce zakročila ubíjením protestantů a zraneněním stovky lidí. Nezlomný dav v následujích dnech demonstrantů skandujících "Už jste ztratili" /tohle nevím jak přeložit správně/
rostl jako houby po dešti.

Měli pravdu. Po pádu berlínské zdi a komunismu v regionu 10. prosince mělo Československo novou vládu.


2 komentáře:

  1. Je to neuvěřitelné, že už to je to 20 let. V úterý jsem sledovala od dopoledne do večera v televizi
    různé reportáže,vzpomínky,ukázky ze 17.listopadu. Zavzpomínala jsem a jsem ráda že to tak dopadlo.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to určitě nejsi sama mami :) zdravím domů a ozvěte se!!!

    OdpovědětVymazat